close
تبلیغات در اینترنت
مشاوره/پرزنت/معارفه
loading...

سایت دانلود اندروید 12.1

مشاوره/پرزنت/معارفه

مرحله اول:‌موقعيت (situation)

درباره موقعيت مشتري خود اطلاعاتي به دست آوريد. دربازاريابي شبكه اي اين بدان معناست كه بفهميد مشتري براي گذران زندگي چه مي كند،‌سطح درآمدش چقدر است، چند فرزند دارد و امثال آن. بايد مراقب اين سوال هاي مقدماتي و اوليه باشيد،‌چرا كه آنها خيلي زود حوصله مشتري را سر مي برد.

 

مرحله دوم: مسايل (problem)

هنگامي كه از مسايل پيراموني مشتري آگاه شديد،‌مسايل او را بيرون بكشيد. او در زندگي خود و در محيط كار خود با چه چالش هايي روبرو است؟ آيا درآمد كافي دارد؟ وقت كافي چطور؟‌آيا به اين فكر مي كند كه پس انداز كافي براي روزهاي بازنشستگي داشته باشد؟

 

مرحله سوم:‌توجه دادن(implication)

هنگامي كه فهميديد مشكلات مشتريتان چيست، سوال هايي از او بپرسيد كه متوجه وجود اين مشكلات شود. به عنوان مثال،‌اگر درآمد او كفاف خرج امروزش را نمي دهد،‌بدين معناست كه او بعداً‌اگر مريض يا از پا افتاده شود،‌يا وقتي بچه هايش وارد دانشگاه شوند،‌شرايطي به مراتب بدتر خواهد داشت. هميشه بگذاريد مشتري خودش به نتيجه برسد. سوال هايي بپرسيد كه به او كمك كند عميق تر به مساله فكر كند.

 

مرحله چهارم : احساس نياز(need)

هنگامي كه مشتري شما به خوبي چالش هاي پيش رويش را درك كرد،‌از او سوال هاي بيشتري بپرسيد تا بتواند فرصت شغلي شما را راه نجات خود بداند. هدف شما اين است كه كاري كنيد او به فرصت شغلي شما احساس نياز كند. شما بايد به او نشان دهيد امتحان نكردن فرصت شغلي شما، به مراتب خطرناك تر از آزمودن آن است.

A- پرزنت ویژگی گرا

B- پرزنت سودگرا

ویژگی:هر چیزی است که به خصوصیات و تعاریف و مشخصات شرکت بر می گردد مثلاً اعتبارات شرکت - محصولات- ساختمان مدیریت شرکت و ...

پرزنتی موفق است که سودگرا باشد. مردم کاری ندارند که صاحب شرکت متأهل است یا چند کلاس سواد دارد. یا محصولات چقدر بی نظیرند. هدف آنها کسب منافع و سود است.

آیا شما در معرفی شرکت  از این عبارتها استفاده می کنید؟

محصولات ما بهترین است.

من ماه اول 100000تومان درآمد داشتم.

بالاسری من یک کارشناس در این زمینه است.

اگر با دقت روی جمله های بالا دقت کنید در می یابید که تمام آن ها درباره شما محصولات شما و شرکت شما می باشد پس یعنی اینکه شما درباره ویژگی ها صحبت می کنید. باید محور اصلی صحبت شما سود باشد و سود همیشه درباره مشتری جدید است.

بررسی کنید که مشتری جدید چقدر می تواند وقت صرف این کار کند.

آیا ساعات فراغتش در عصر ها است یا صبح ؟

 آیا تعهدات خانوادگی خاصی در زمینه کار دارد؟

چقدر قصد دارند که در این تجارت سرمایه گذاری کنند و چقدر می خواهند از آن منتفع شوند؟

شما باید با دقت به جوابهای وی گوش کنید. اگر این مرحله را پیش از معرفی کار به طور کامل انجام دهید معرفی کار را بر مبنای فرد جدید تنظیم خواهید کرد و این نتیجه بخش خواهد بود.

پس از روشن شدن این مطلب شما دقیقا میدانید که فردی که پرزنت می کنید به دنبال چه چیزی است و  شما قادر خواهید بود که امکانات تجارت شرکتتان را برطبق خواسته او متمرکز کنید مثلاً شما منافع مالی و نکات مثبت کار را بر مبنای "آزادی و رفاه مالی" متمرکز خواهید کرد. در اشاره کردن به متوسط پتانسیل درآمدی در این تجارت آن را به آزادی و رفاه مالی گره خواهید زد و همینطور در مطالب دیگر ...

یک جای مهم دیگر که شما سیستم درآمد زایی را به مشتریان تفهیم کرده و نحوه سود کردن را نشان می دهید زمانی است که در یک کاغذ سفید شروع به کشیدن دایره ها و نحوه پورسانت دهی سیستم در پلان خود می کنید.

گروه بازاریابی شما چه مزایایی بر گروه های دیگر دارد؟

حقیقتِ همیشه صادق این تجارت این است که واقعاً و جداً بواسطه خواست و اراده مردم رشد می کند یعنی اگر مردم نخواهند هر چند شرکت با محصولات بزرگ و شگفت انگیز باشد کار پیشرفتی نخواهد داشت . همچنین اگر مردم واقعاً بخواهند کار کنند هیچ نیرویی مانع کار آنها نمی تواند بشود. با به خاطر داشتن این حقیقت در این مرحله شما توانایی های گروه خود را نشان می دهید .

در این مرحله سایت و محصولات آموزشی  را نشان می دهید به آنها توضیح می دهید که تیم ما برنامه ای جدی برای آموزش مجموعه دارد تا تضمین کند آنها تمام وسایل لازم جهت ادامه کار را دارند.

پاسخ به یک سؤال مهم؟

من نفرات زیادی را پرزنت می کنم. پس چرا از کسی جواب مثبت نمی گیرم؟!

اگر شما جلسات بسیاری ترتیب می دهید ولی هنوز افراد بسیار کمی به شما جواب مثبت می دهند می تواند به خاطر یکی از این سه مورد زیر باشد:

1) شما به رشته ی بالاسری های خود احترام و توجه کافی نشان نمی دهید و از وجود آنها استفاده نمی کنید. اگر این طور است خود بزرگ بینی خود را کنار بگذارید و اجازه دهید که بالاسریهایتان در پرزنت نفرات کمک کنند.

 

2) شما بد پرزنت می کنید. اگر فکر می کنید که این طور است از بالاسری های موفق خود دعوت کنید تا پرزنت شما را گوش دهند و نقاط ضعف شما را یادآوری کنند. سپس روبه روی آینه بنشینید و تمرین کنید. با این حال دچار بیماری "آماده شدن برای حاضر شدن" نشوید! مطمئن باشید که کسی که حتی بد پرزنت می کند نفرات بیشتری به مجموعه اش اضافه می شوند تا کسی که در خانه نشسته و منتظر پرزنت بی عیب و نقص است.

 

3) شما افراد نا مناسبی را پرزنت می کنید:

اگر این طور است شما خوب پرزنت می کنید ولی افراد نامناسبی را دعوت کرده اید به این منظور باید به مطالب آموزشی و شیوه انتخاب و دعوت نفرات برگردید و مراحل اکتشاف را به خوبی دنبال کنید.

بهتر است که تاریخ پی گیری را در انتهای جلسه پرزنت با خود مخاطب هماهنگ شوید ولی عجله نکنید! عنوان کنید که در تاریخ مشخصی در چند روز آینده با آنها برای صحبت کردن بیشتر درباره کار تماس می گیرید یا جلسه بعدی را ترتیب می دهید.

و حرف آخر آنکه اگر شما هفته ای یک بار یا دوبار پرزنت می کنید به نظر من این کار را تفننی انجام می دهید و جدی نیستید!

برنده واقعی کسی است که بیشترین پرزنت را انجام دهد. شما تمام اطلاعات و نکات را در اختیار دارید. اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید و عمل کنید !


مسیر شکست از جزئیات ساخته می شود. بسیار دیده ام که مشتری، علاقه اش را در جریان یک فروش کسل کننده از دست داده است یا اینکه همکاران احتمالی در اثر شنیدن جزئیات سخت طرح پاداش، دلسرد شده اند.

((فلسفه ساده انجام بده)) را همیشه در کارتان به یاد داشته باشید. از روش فروش محصولات و معرفی فرصت کاری خود شروع کنید. تبلیغ طولانی، مردم را تشویق به خرید کالاهای شما یا ورود به کار شما نمی کند. هر چه کمتر از کلمات استفاده کنید، وقت بیشتری دارید که برای کارهای مهمترمصرف کنید. کارهای مهمتر یعنی شناختن مشاور یا همکار احتمالی، یافتن آنچه واقعاً می خواهد و نشان دادن راهی برای تحقق آنها.

تا به امروز فکر کر ده اید که چرا اگهیهای تلویزیون کلاً 30 ثانیه طول می کشد؟

چون اگر همینقدر کوتاه باشند، مفید تر و مؤثرتر خواهند بود. اگر اگهی خیلی کوتاهتر باشد، برای رساندن پیام خود با مشکل روبرو است و اگر بیشتر طول بکشد، بیننده کانال را عوض می کند.

ببینیم شرکتهای تبلیغاتی چگونه، تبلیغی را می سازند که در چنین زمان کوتاهی، اثر خود را می گذارد. شما هم از همین روش برای تبلیغ کار خود استفاده کنید: با تمر کز بر سادگی و تأثیر گذاری.

تصمیم بگیرید که چه می خواهید بگویید . با کلمات بازی کنید تا جادویی شوند. آنچه درون ذهنتان نگه می دارید مهم نیست، بلکه آنچه بروز می دهید و بیرون می ریزید مهم است. مگر اینکه با کسی حرف بزنید که گوش شنوا ندارد که در این صورت هر چه بگویید فایده ندارد زیرا او اصلاً کوش نخواهد داد.

وقتی زیادی درباره ی محصول توضیح می دهید به شعور مشتری توهین می کنید. اگر بخواهند بیشتر بدانند خودشان از شما سؤال خواهند پرسید . بهتر گوش خواهند داد زیرا برایشان جالب است.

دادن اطلاعات بیش از حد، تصمیم گیری همکاران احتمالی را خدشه دار می کند. بنابر این فرصت شما برای معرفی کارتان بر باد می رود.

اگر خودِ تبلیغ نتواند مردم را به کار شما علاقه مند کند، طولانی شدن زمان تبلیغ هم نمی تواند.

 

زمان معرفی کارتان را کوتاه کنید، بهتر است بیش از چهل دقیقه طول نکشد.

یک سوم اول را به شناختن همکار احتمالی خود بگذرانید، یک سوم بعدی را درباره ی نکات کلیدی برا اساس آنچه از او یافته اید حرف بزنید.یک سوم آخر به پاسخ دادن سوالات و تصمیم گیری اختصاص دهید:امضاء قرارداد، گذاشتن قرار دیگری برای حضور مثلاً همسرش، دادن اطلاعاتی به او و گذاشتن قراری دیگر یا رفتن به سراغ نفر بعدی.

 

کلاً فرض کنید که همه، مشغله دارند. همیشه به مشتری احتمالی خود بگویید که قرار شما چقدر طول خواهد کشید. هرگز از زمان گفته شده فراتر نروید. مردم وقتی می بینند که شما به حریم آنها احترام می گذارید، احساس آرامش می کنند. افرادی که تمام وقت کار می کنند خوشحال می شوند که شما را در زمان ناهار یا هنگام بازگشت به خانه ملاقات کنند. البته همیشه می توانید ملاقات دومی را تعیین کنید.

همین انضباط را در مورد جلسات معارفه و سمینارها اعمال کنید. شخصاً به میهمانان خوش آمد گفته و از آنها به خاطر وقتی که گذاشته اند تشکر کنید. بسته شروع(استارتر کیت) اطلاعات ثبت نام و نمونه محصولات را جایی قرار دهید که میهمانان ببینند، بخوانند و ورق بزنند.

بخشهای متعارف مهمانی را به صورت کوتاه و انگیزشی برگزار کنید و بیشتر زمان را برای گفتگو بگذارید. هدر دادن زیادی وقت خودتان و مهمانان باعث می شود که در اولین فرصت از دست شما فرار کنند. صحبت های خود را در حالی که دارند فکر می کنند و علاقمند شده اند به اتمام برسانید...بعداً نتیجه تلاشهای خود را خواهید دید.

معرفی تک به تک و دو به یک

معرفی تک به تک

بهترین روش برای معرفی کارتان این است که به صورت یک به یک با مشتری خود ملاقات کنید و فرصت کاری تان را به او معرفی کنید. این نشست را می توان حضوراً یا پشت تلفن انجام داد. تنها با تعیین یک قرار ملاقات می توانید میزان آمادگی مشتری خود را محک بزنید و ببینید آیا او آن قدر متعهد هست که با شما قرار بگذارد و سر قرار حاضر شود. علاوه براین در این قبیل ملاقات ها این فرصت را به دست می آورید که معرفی تأثیر گذار داشته باشید.

توجه داشته باشید: ((بیشترین ضریب تعامل در بازاریابی شبکه ای هنگامی حاصل می شود که بتوانید به طور فیزیکی و رودررو با یک نفر صحبت کنید. در یک معرفی تک به تک شما می توانید حس تفاهم را توسعه دهید. ))

 

معرفی دو به یک

اگر بی تجربه هستید، معرفی های دو به یک بیشتر به کارتان می آید. معرفی دو به یک بدین معناست که بالاسری خود را به جلسه معرفی بیاورید تا برایتان معرفی را انجام دهد، در این میان خودتان هم گوش دهید و یاد بگیرید. به عنوان یک رهبر شما باید زیرمجموعه های خود را ترغیب کنید که در معرفی های دو به یک از شما دعوت کنند. اما مواظب باشید که عصای زیر بغل آنها نشوید. بعضی از رهبران برای جلسه معرفی دو به یک محددیت های خاصی قابل می شوند. مثلاً آنها تنها دو یا سه جلسه به هر زیر مجموعه کمک می کنند. پس از آن زیر مجموعه خودش باید کارش را انجام دهد.

راز یک پرزنت موفق!

اما راز یک پرزنت موفق در چیست؟

راز این مسئله یک نکته ساده است:باید قابلیت این را داشته باشد که مانند یک پرزنت شونده فکر کنید در واقع بتوانید خود را کاملاًٌ جای وی قرار دهید و آنچه او نیاز دارد حس کنید...

چگونه در اولین قرار ملاقات بیشترین تأثیر را بگذاریم؟

گذاشتن تاثیری خوب در اولین قرار ملاقات برای ایحاد رابطه بـا دیـگران بسـیار مهم است. درمسائل کاری، تاثیر گذاری در اولـیـن قـــرار مـلاقـات بـرای ایـجـاد و بـرقـراری شـراکـت و رابطه ای سودمند و بادوام ضروری است.

شــاید طرف مقابل قصد کار کردن با شما را نداشته باشد، امـا شما باز باید همه ی سعیتان را در جلب نظر او بکنید وخـود را بـهـتـرین جـلـوه دهـید. به هر طریقی که باشد، چه رو در رو، چـه پـشت تلفن، چه در نامه یا ایمیل، باید تلاش کـنید که هر آنچه در چنته دارید را بیرون بریزید تا فرد مقابل مجذوب شود.

همه مـا مـمـکن است با افرادی روبه رو شویم که در همان بـرخـورد اول مـــجذوب شـده و دوست داشته باشیم آنها رابهتر بشناسیم یا با آنها وارد کار شویم. اکثر اوقات این افراد

از یکسری قانون های اصلی پیروی می کنند که باعث می شود بهترین تاثیر را در برخورد اول روی فرد مقابلشان بگذارند. در اینجا 6 نکته ی اصلی و مهم در این زمینه را برایتان آورده ایم.

تکنیکهای ارتباط غیر کلامی در هنگام "پرزنت"

تکنیکهای ارتباط غیر کلامی در هنگام "پرزنت"

شاید در اطراف شما نتورکرهای زیادی وجود دارند که در هنگام پرزنت، با مهارت خاصی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و با قدرت کلام خود خیلی زود شنونده را تحت تاثیر قرار می دهند. این رفتار یک رفتار ماهرانه اجتماعی است که باعث می شود دیگران آنها را افرادی موفق و با کفایت تلقی کنند. بخشی از این رفتارها کلامی و بخشی دیگر غیر کلامی هستند. متاسفانه اکثر پرزنتورها به ارتباط کلامی و قدرت بیان، بیشتر از ارتباط غیر کلامی اهمیت می دهند. این در حالی است که در یک تعامل دو نفره، 33 درصد از معانی و مفاهیم از طریق روش های کلامی و 66 در صد آن از طریق روش های غیر کلامی رد و بدل می شود. در واقع بعضی از رفتار ها که کارکرد ارتباطی دارند (مثل ژست ها، لبخند زدن، حرکات سر و...) به رفتارهای غیر کلامی معروفند.

هنگام معارفه رعایت فرمایید!

علاقه مند كردن شنوندگان در معارفه

در اينجا به نکاتی اشاره مي کنيم که هنگام معارفه و سخنرانی کردن براي شنوندگانی عادی ، حرفه ای و متخصص ؛ فرد یا جمع بايد به خاطر داشته باشيد.

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
با سلام این وبسایت در راستای آموزش و معرفی نرم افزارهای اندروید راه اندازی شده و باید متذکر شویم که تمامی مطالب از دیگر سایتهای محترم و با ذکر منبع در سایت قرار داده می شوند. امید است بتوانیم در زمانی نه چندان طولانی نیازهای شما عزیزان را برطرف سازیم کاوه
اطلاعات کاربری